V rámci soutěže Velká cena cestovního ruchu 2012/2013 bylo 17. ledna v Brně v šesti kategoriích oceněno osmnáct mimořádně kvalitních produktů a aktivit, které přispívají k rozvoji cestovního ruchu v regionech. Zkrátka nepřišla ani Kutná Hora. Porota posuzovala devětasedmdesát přihlášek a do hlasování o nejlepší cestovní kancelář bylo započítáno 23 458 platných hlasů. 

Průvodcovská služba Kutná Hora s.r.o. obdržela Speciální cenu nakladatelství C.O.T. media s. r. o. v kategorii Nejlepší jednotná kampaň za kampaň realizovanou v období hlavní turistické sezony roku 2012 Destinace Kutná Hora a okolí – jeden den nestačí,“ informovala jednatelka Ivana Vopálková. V této kategorii byla kutnohorská Průvodcovská služba nejmenším oceněným subjektem, který pracoval, v porovnání s vítěznými kampaněmi, s minimálními finančními prostředky.


O Kutnou Horu je zájem
Kutnohorští vítali na 22. ročníku mezinárodního veletrhu turistických možností v regionech s názvem Regiontour 2013 a 23. ročníku mezinárodního veletrhu průmyslu cestovního ruchu, GO 2013 návštěvníky ve dvou pavilonech. V rámci expozice Středočeského kraje se Kutná Hora prezentovala prostřednictvími spolupráce Města Kutná Hora s Průvodcovskou službou v pavilonu P. Další expozice v režii Českého muzea stříbra a Galerie Středočeského kraje bylo možné navštívit v pavilonu F, tyto subjekty realizovaly své prezentace coby přidružení členové ACK.
„Ze strany návštěvníků byl na stánku Města Kutná Hora největší zájem o nabídku kulturních akcí, o tipy na výlety do okolí stříbrného města, cyklotrasy a ubytování. Návštěvníci zpětně velmi kladně hodnotili výstavní projekt Europa Jagellonica, který v mnoha případech sami navštívili. Vyhledávali další informace o Kutné Hoře, protože při návštěvě výstavy jim nezbyl čas na atraktivity města a tak plánují další návštěvu,“ popsala Hana Musílková, destinační manažerka Průvodcovské služby.
Na stánku Kutné Hory byly k dispozici i materiály turistických atraktivit z okolí stříbrného města, velký zájem návštěvníci projevili o materiály regionu Čáslavsko, zajímali se o Ringelland v Habrkovicích i turistickou nabídku obce Bohdaneč. Návštěvníci stánku si pochvalovali i oceněnou image brožuru „Tipy na výlet“, kterou v loňském roce vydala Průvodcovská služba v rámci projektu CZ.1.15/2.3.00/57.01123 „Destinace Kutná Hora a okolí – jeden den nestačí“. Velmi kladně reagovali přítomní také na elektronický katalog konferenčních zařízení, který Průvodcovská služba připravovala ve spolupráci s kutnohorskými a regionálními partnery od září loňského roku.


Veletrh dech neztrácí
Návštěvnost veletrhu oproti loňskému roku podle odhadů nepoklesla. Vedení společnosti Veletrhy Brno iniciovalo inovace v konceptu veletrhu Regiontour. Poprvé došlo k propojení s akcí RegFoodFest, kde mohli návštěvníci ochutnat typické pokrmy i potravinářské a nápojové produkty jednotlivých regionů. Zájmu se těšila například gastronomická prezentace Maďarska, vinařská sekce, svět kávy i restaurace s krajovými specialitami. Přímo v sousedství expozic veletrhu GO navíc probíhalo třídenní finále tradiční a prestižní soutěže Gastro Junior Brno – Bidvest Cup, v níž o tituly mistrů ČR bojovali nejlepší mladí kuchaři, cukráři a číšníci.
Z pohledu destinačního managementu byla letošní účast velmi přínosná, a to zejména proto, že měl možnost výměny zkušeností s úspěšnými kolegy z oboru. Inspiraci budeme v budoucím období čerpat zejména u destinační společnosti Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu. Děkujeme všem, kteří se zajištěním letošní prezentace Kutné Hory v Brně pomohli,“ dodala Hana Musílková.

 

 Autor: Jan Šmok

 

 

Zavřít menu