O kutnohorský region byl na brněnském veletrhu zájem

Závěr minulého týdne se na brněnském výstavišti již tradičně nesl v duchu cestování a cestovního ruchu. Od 16. do 19. ledna zde totiž paralelně probíhal již 23. ročník mezinárodního veletrhu turistických možností v regionech s názvem Regiontour 2014 a 24. ročník mezinárodního veletrhu průmyslu cestovního ruchu, GO 2014. …………………………………………………………..

Na zajištění prezentace destinace Kutná Hora a okolí tentokrát spolupracovala Průvodcovská služba Kutná Hora s. r. o. s Místní akční skupinou Lípa pro venkov. Stánek Destinace Kutná Hora a okolí vítal návštěvníky v rámci expozice Středočeského kraje, v pavilonu P. Kutná Hora měla v krajské expozici silné zastoupení, ve čtvrtek a v pátek zde totiž vystavovalo také České muzeum stříbra. Kromě toho se během víkendu v rámci středočeské expozice prezentovali i dva regionální výrobci z Kutnohorska, Přátelský pivovar Malešov a Čokoládovna Choco Coeur, sídlící v areálu zámku Kačina.
Ze strany návštěvníků byl největší zájem o tipy na výlet do okolí Kutné Hory, o nabídku kulturních akcí, cyklotrasy a ubytování. Návštěvníci stále velmi pozitivně reagují na výstavní projekt Europa Jagellonica, který v mnoha případech sami navštívili. Dále chválili úroveň průvodců v Kutné Hoře a zážitkový program v sedleckých památkách. Na stánku destinace Kutná Hora a okolí probíhala také degustace kutnohorského vína, které sklidilo mezi návštěvníky velký ohlas, včetně profesionálních moravských vinařů.
Na stánku byly k dispozici zejména propagační materiály obsahující tipy na výlet a aktivní trávení volného času v destinaci Kutná Hora a okolí, o které jevili návštěvníci největší zájem, dále vyhledávali cyklotrasy a turistické mapy regionu. Zájem byl také o materiály regionu Čáslavsko, o Zruč nad Sázavou, Huť Jakub v Tasicích, Ringelland v Habrkovicích i turistickou nabídku obce Bohdaneč.
Návštěvníci projevili spokojenost s portfoliem nabízených propagačních materiálů, propagačních předmětů i úrovní poskytovaných informací. Návštěvnost veletrhu oproti loňskému roku dle údajů společnosti Veletrhy Brno a. s. nepoklesla. Nový koncept veletrhu, včetně propojení s akcí RegFoodFest, kde mohli návštěvníci ochutnat typické pokrmy i potravinářské a nápojové produkty jednotlivých regionů, přilákal více než 27 000 lidí. Destinační management hodnotí účast na veletrhu jako velmi přínosnou a inspirující. Průvodcovská služba děkuje všem, kteří se zajištěním letošní prezentace Kutné Hory v Brně pomohli, zejména MAS Lípa pro venkov a Vinným sklepům Kutná Hora s. r. o.

Hana Musílková, destinační manažer

.