Rekonstrukce povrchu úvozové cesty ze sídliště Šipší na Kaňk byla zahájena, vyvolává diskuze

      Proměna úvozové cesty ze sídliště Šipší na Kaňk vyvolává na sociálních sítích diskuze, někteří poukazují na ničení přírody, jiní na rizika splavení materiálu při velkých deštích, atd.. Úpravu  povrchu úvozové cesty v nákladu kolem 600 tisíc korun schválila Rada města Kutné Hory s tím, že pěšina bude rozšířena, zpevněna a přitom zachován její přírodní charakter. Práce provádí Technické služby Města Kutné Hory.

      „Již z názvu zadání „Zpevnění povrchu úvozové cesty“ vyplývá, že v době dešťových srážek bude úvozem proudit naakumulovaná dešťová voda jednak z plochy vlastní cesty, tak z okolního travnatého terénu,“ uvedl Jiří Lebduška, vedoucí komunikací Technických služeb Kutná Hora s tím, že požadavkem Komise pro městská sídliště bylo vybudování co nejužší stezky, po které nebudou moci jezdit automobily, s použitím výhradně a pouze přírodního kameniva. „Vlastní stezka je z obou stran těsně provázena soukromými pozemky, kam nelze uvažovat s odvedením dešťových vod, což rovněž nenapomáhá při realizaci zadání. Veškerá voda musí být řešena pouze v rámci úzkého pruhu pozemků patřících městu.  Dalším a ne posledním limitujícím faktorem je nepřekročitelnost finančních nákladů. Mezi těmito mantinely provádíme zpevnění povrchu s maximálním ohledem na eliminaci splavování vrchní vrstvy stezky do dolní části k parkovišti v sídlišti Šipší,“ konstatoval Jiří Lebduška.

Ke zpomalení přívalových dešťů budou sloužit boční drenáže, vyplněné čistou frakcí kameniva. Pro zajištění svodu dešťové vody mimo komunikaci bude v celé délce úvozové cesty instalováno dvanáct svodnic. „Při realizaci dbáme na dodržování všech zásad a technologických postupů. Kamenitý povrch stezky sice nezaručuje odolnost proti splachování, což ale při extrémních srážkách nebude garantovat ani živičný povrch položený chodníkovým finišerem. Avšak škody takto způsobené budou nejsnadněji odstranitelné a zároveň za nejnižších nákladů. Chtěl bych popřát obyvatelům, aby jim stezka sloužila co nejdéle,“ dodal Jiří Lebduška.  –M. Pravdová-

Zavřít menu