V knihovně diskutovali o stavebním záměru obchvatu Kutné Hory

Setkání se starosty a občany obcí dotčených stavebním záměrem obchvatu Kutné Hory se konalo 6. dubna v Knihovně Kutná Hora. Jednání svolal Jiří Snížek, náměstek hejtmanky pro oblast regionálního rozvoje a územního plánování a dále se účastnili Dagmar Juříková, vedoucí odboru investiční přípravy staveb ŘSD a  Martin Benovič z odd. koncepce a územního plánu Čechy, dále Lukáš Seifert, starosta Kutné Hory, Petr Henč, starosta Miskovic a řada dalších starostů dotčených obcí a zástupců z řad veřejnosti. Jak v průběhu setkání zaznělo, v současné době se jedná pouze o vyhledávací studii k ověření koridoru, který je vymezen územním plánem pro obchvat Kutné Hory. Navrhovaná trasa obchvatu je vedena okolo obcí Miskovice, Přítoky, přes Kuklík, okolo Grunty. Pod Kaňkem by se měla napojit přes  mimoúrovňovou křižovatku na silnici I/38.

Martin Benovič představil postup k prověření záměru, kdy ŘSD v první fázi zadalo studii související se zkapacitněním silnice I/38 a řešením mimoúrovňové křižovatky na Kaňku tak, aby bylo i do budoucna optimální a bylo ho možné napojit na zamýšlený obchvat. „Zakázku jsme museli pozastavit a vypsat ještě zakázku na vyhledání obchvatu Kutné Hory, protože to je výhledový záměr ŘSD, který je dlouhodobě sledovaný v krajské územně plánovací dokumentaci,“ konstatoval Martin  Benovič a doplnil, že v té je pouze územní rezerva. Pokud by pokračovala příprava stavby, tato rezerva by musela přejít do návrhového koridoru. Pokud se však naopak rozhodne, že se stavba nebude realizovat, nebyla by rezerva dále blokována pro další územní rozvoj. Jak zaznělo z diskuze, většina přítomných starostů s navrhovaným řešení trasy obchvatu nesouhlasí a někteří obchvat považují přímo za zbytečný.

„Pro mě jako starostu Kutné Hory je zásadní primárně zkapacitnění silnice I/38 a zajištění bezpečné křižovatky Na Skalce pod Kaňkem,“ konstatoval Lukáš Seifert a doplnil, že pro Kutnou Horu je silnice první třídy vedoucí přes město poměrně výrazným omezením v rámci rozvoje a využití lokalit přináležících k této silnici. Petr Henčl, starosta Miskovic, který je v roli oponenta navrhovaného řešení vedení trasy obchvatu, navrhl jiné trasování, které by mělo menší dopad na životní prostředí a bylo přínosné i pro další obce. O tom se však ještě také bude jednat.

Starosta Kutné Hory navrhl další společné setkání za účasti ŘSD, Stč. kraje, starostů dotčených obcí, na začátek května.

Součástí programu byly prezentace ŘSD, Stč. kraje a následovala diskuze. Celý program byl streamovaný a je k dispozici na FB Středočeského kraje ZDE.

pra

 

Zavřít menu