Generel dopravy a návrhy na dopravní řešení situace v historickém centru města byly 1. června odpoledne v aule Základní školy Kamenná stezka tématem workshopu. Akce se konala za účasti okolo tří desítek lidí, mezi kterými bylo vedení města, pracovníci úřadu, zpracovatelé generelu, někteří zastupitelé a zástupci Osadního výboru Vnitřní město a hospodářské komory, atd. Účastníky setkání uvítal Jaroslav Martínek, jednatel Partnerství pro městskou mobilitu z Olomouce, který se ujal role moderátora.
V úvodu zpracovatelé generelu dopravy připomenuli tři navrhované varianty ke zklidnění dopravy v centru města. Následovala delší on-line prezentace, ve které paní Matuszková z odboru dopravy magistrátu města Brna představila zkušenosti ze zavedeného dopravního řešení, parkování v centru moravské metropole.
Městský architekt Petr Janoš se zaměřil na management parkování ve městech, a pokud není možný vznik více parkovacích míst, tato regulovat. Jak konstatoval Jaroslav Martínek, je to o filozofii, je to o celkové strategii města a o dlouhodobé komunikaci a vzájemné důvěře.
Místostarosta Vít Šnajdr prezentoval výsledky ankety k dopravnímu řešení v centru města, které se však zúčastnilo jen 38 respondentů. Poté již následoval workshop, ve kterém moderátor vyzval k zamyšlení, zda Ti, kteří prosazují variantu tři, tedy nejmírnější, by byli schopni využít něco i z předchozích dvou variant. V následné diskuzi pak zazněla i částečná shoda začít realizací společných průsečíků všech tří variant, čímž je např. vybudování záchytného parkoviště Uhelná, zvýšení cenové regulace parkovného či důsledná kontrola dodržování.
pra