Víte, kdo je vaším dodavatelem elektřiny nebo plynu? Informační kampaň Energetického regulačního úřadu má za cíl vyhledat a zaktivovat zákazníky, kteří situaci po ukončení činnosti Bohemia Energy a dalších dodavatelů energie zatím nezačali řešit. Upozorňují, že změnu dodavatele poslední instance je možné využít jen po dobu 6 měsíců. Informační kampaň je cílena především na seniory. Město Kutná Hora informuje občany prostřednictvím webových stránek a také pracovníků odboru sociálních věcí a zdravotnictví.
Renata Kulhánková, vedoucí oddělení sociálních služeb, péče o seniory a zdravotně postižené, MěÚ Kutná Hora, které spadá pod odbor sociálních věcí a zdravotnictví vyzývá veřejnost o spolupráci: Pokud víte o někom, komu by informace mohla být užitečná, prosíme o její předání. Energetický regulační úřad (ERU) zahájil informační kampaň k vyhledání a aktivaci nekontaktních zákazníků po ukončení činnosti BOHEMIA ENERGY a dalších dodavatelů energie.
Cílem kampaně je vyhledat a zaktivovat dosud nekontaktní zákazníky po krachu skupiny BOHEMIA ENERGY, tedy zákazníky, kteří dosud nevyvinuli aktivitu k ukončení režimu dodavatele poslední instance, neuhradili žádnou zálohu, a to ani částečně, ani nevyvinuli jakýkoli jiný kontakt s tímto dodavatelem poslední instance. Předpokládají, že tito klienti budou často z řad zranitelných skupin, senioři, osamělí lidé, kteří se v dané situaci neorientují nebo o ní dokonce ani nevědí, nebo ji nejsou schopni bez pomoci vyřešit.
Změnu dodavatele poslední instance (DPI) je možné využít jen po dobu 6 měsíců. Ceny DPI a zálohy v tomto režimu jsou aktuálně velmi vysoké a je nutné z dodavatele poslední instance co nejdříve odejít.
Více informací od ERU naleznou zájemci ZDE.
Středočeský kraj zavedl krizovou linku k řešení problémů s dodavatelem energií
Pomoc s energiemi po pádu Bohemia Energy nabízí i Středočeský kraj, který spustil krizovou linku. Je určena všem, kteří si nevědí rady se situací, do které se dostali kvůli dodavateli energií.
Zaměstnanci kraje jsou zájemcům k dispozici na čísle 800 710 710 každý všední den od 8 do 16 hodin. Mimo tuto dobu je možné zasílat dotazy i s kontaktem na e-mail: ptejtese@kr-s.cz. „Operátoři poradí, jak řešit nastalou situaci, jak dosáhnout snížení záloh a případně pomohou s kontaktováním dodavatele poslední instance,“ uvedla v informačním letáku Petra Pecková, hejtmanka Stč. kraje.
red