Kutná Hora hostila třídenní letní školu pro učitele a ředitele MŠ a ZŠ. Program s tématem individualizace ve vzdělávání provedl za podpory Nadačního fondu Eduzměna účastníky různými typologiemi osobností a významem jejich zohledňování ve výuce.
„Každý, když se učí, tak mu v tom učení něco pomáhá. Někomu pomáhá to, že se u toho hýbe, někdo si to musí přepsat. Někdo potřebuje úplný klid, jiný člověk k to mu má rád zvukovou kulisu,“ vysvětluje výchozí myšlenku setkání jedna z lektorek letní školy Jana Stejskalová. Program měl více než padesáti pedagogům pomoci právě rozdílnost těchto potřeb zohledňovat. „Já jako učitel totiž přirozeně nabízím ty pracovní příležitosti, které vyhovují mně. Ale takových dětí mám ve třídě třeba jenom třetinu a dvě třetiny jsou taková slepá skvrna, a tu je třeba zmenšit“ dodává.
Stejskalová s kolegyněmi věnovaly pozornost teoretickému základu, stejně jako praktickým ukázkám včetně vzorových hodin. „Mým očekáváním bylo nabít se inspirací pro nový školní rok. Letní škola ho naplnila vrchovatě,“ shrnula účastnice Jana Štrůblová z Gymnázia Jiřího Ortena v Kutné Hoře.
tz, Lucie Römer