V Dačického domě představili možnosti virtuální a rozšířené reality ve výuce

Virtuální a rozšířená realita a možnost jejího zavedení do výuky na základních školách bylo tématem prezentace, která se pro představitele a zástupce kutnohorských základních škol konala 10. října v Dačického domě. Akce se účastnil i starosta města Lukáš Seifert spolu s Dagmar Ostřanskou, vedoucí odboru cestovního ruchu, školství a kultury Městského úřadu Kutná Hora.

Na prezentaci, která se týkala především softwarového vybavení, Martin Klíma společně s kolegou Lukášem Daňkem představili možnosti těchto programů a bylo možné si je vyzkoušet. Starosta Lukáš Seifert informoval, pokud budou mít o programy školy zájem, se zavedením do výuky by pomohla kutnohorská průmyslovka, žáci čtvrtých ročníků.

Jak popsal Martin Klíma, ve virtuální realitě se uživatel ponoří do počítačem generovaného světa. Pomocí výukových programů, softwarově připravených modelů, se poutavou formou mohou žáci seznámit s věcmi, které si běžně osahat nemohou. Mohou vidět v chodu motor, jednotlivé písty, válce, které si mohou prohlédnout v 3D, rozebrat, složit, sledovat v akci, ale i rozebrat kostru člověka a jednotlivé orgány a znovu složit. Podívat se jak funguje srdce, jeho chlopně, atd. Rozšířená realita kombinuje reálné prostředí s počítačově generovaným světem a to prostřednictvím mobilních telefonů a tabletů. „Tedy něčeho, co dnes v podstatě všechny děti už mají,“ konstatoval Martin Klíma a dodal, že pro virtuální realitu jsou potřeba herní hand sety (speciální brýle), které však dnes už jsou také cenově dostupné.

pra

 

Zavřít menu