Současná podoba hlavní městské linky bez větších změn vznikla před čtyřiceti lety. Od té doby Kutná Hora výrazně změnila svoji tvář, ať již se jednalo o novou zástavbu snad ve všech městských čtvrtích či o různá omezení a změny průjezdnosti centrem města.
.
Autobusová doprava po drobných změnách tras však stále zůstávala bez většího zájmu na úrovni osmdesátých let minulého století. To se má však nyní změnit a obyvatelé i návštěvníci Kutné Hory se dočkají moderního systému MHD.
Uprostřed horkého léta mohli Kutnohořané v centru města potkat nízkopodlažní midibus SKD Stratos LF 38 s pohonem na zemní plyn.
„Vozidlo s délkou 7,5 metru, šířkou 2,2 metru, šestnácti místy k sezení, prostorem pro kočárek či invalidní vozík a s dvaadvaceti místy ke stání nabízí dostatečnou kapacitu pro přepravu a zároveň dobrou manévrovatelnost v úzkých uličkách. Mohlo by tak být vhodným kandidátem na provozování MHD v centru, kam klasické autobusy nemohou zajíždět,“ vysvětlil místostarosta Josef Viktora po zkušební jízdě, které se spolu s ním zúčastnili i radní Zdeněk Hadrovský, Josef Kraus a Radim Fedorovič, který je hlavním architektem a iniciátorem zavádění nového systému MHD, jehož koncept veřejnosti před rokem představila Kutnohorská změna.
Možnost pořízení vozového parku je ovšem navázána na dotace. Ohlášení výzvy z integrovaného regionálního operačního programu lze očekávat v příštím roce. Následně bude nutné vybudovat plnící stanici CNG (zemní plyn) s dostatečnou kapacitou pro autobusy s dobou výstavby přibližně jeden rok. Dodání nových autobusů od doby objednání trvá zhruba šest měsíců. Obecně lze počítat se zavedením nového systému MHD nejdříve v roce 2017.
(red)
Nebyly nalezeny žádné obrázky
.