.
„Milí přátelé, je nám velmi líto, ale dnešním dnem jsme se rozhodli, že druhý ročník Kutnohorské gastronomické slavnosti, který měl připadnout na 23. května 2015, neuskutečníme. Do poslední chvíle jsme se snažili získat dostatečnou podporu, aby mohla mít jedna z nejúspěšnějších kutnohorských akcí pokračování. Bohužel se nepodařilo získat dostatečné množství finančních prostředků na to, aby slavnost proběhla na minimálně stejné úrovni jako loni. Až v minulých dnech jsme se dozvěděli, že nám poměrně nečekaně vypadla podpora, bez které se neobejdeme. V tuto chvíli se nacházíme v situaci, kdy se nedostává cca 300 tisíc korun – jako nezisková společnost, která veškeré projekty hradí z grantových prostředků, nemá žádné komerční příjmy a pro kterou všichni z nás pracujeme ve svém volném čase a bez nároku na jakoukoliv odměnu, si nemůžeme dovolit tak moc riskovat… Sice jsme avizovali, že by na akci mělo být vybíráno vstupné, riziko špatného počasí a dalších velkých akcí v regionu je moc velké. Mrzí nás, jestli někoho z Vás zklameme, a doufáme, že najdete pro naše kroky aspoň částečné pochopení,“ stojí na facebookové stránce pořadatelů.
Špatná zpráva nejenom pro milovníky gastronomie, ale především pro Kutnou Horu. Netřeba asi zdůrazňovat, že podobných akcí, které dokáží do Kutné Hory přitáhnout za jediný den přes osm tisíc lidí, se ve městě nekoná mnoho. Abych byl úplně přesný, kromě Královského stříbření vlastně ani jedna. Těch více jak osm tisíc návštěvníků loňského ročníku se po slavnosti rozjelo do všech koutů republiky a spokojeně všude vyprávěli, jak si to v té Kutné Hoře užili. A po sociálních sítích kolovaly tisíce fototografií. Svůj prostor měla slavnost samozřejmě jak v celostátních, tak v regionálních médiích. Tedy propagace města obrovských rozměrů. A o tuhle reklamu, minimálně letos, Kutná Hora přijde. Nezbývá než doufat, že nikoliv napořád.
Jan Šmok
Připomeňte si první a doufejme, že nikoliv poslední, ročník slavnosti v naší fotogalerii… Nebyly nalezeny žádné obrázky
.