Dne 15. prosince 2019 dojde ke generální změně jízdních řádů v České republice. Nastanou i drobné změny v městské autobusové dopravě (MAD) v Kutné Hoře, které vzešly i z připomínek občanů.
Mezi hlavní změny v MAD patří:
- Navýšení počtu ranních spojů v době dopravní špičky (linka 11 v 7:00 z hlavního nádraží a linka 16 v 7:25 z Malína).
- Navýšení počtu odpoledních spojů linky 11 zajíždějících až do/z Malína.
- Lepší návaznost od spěšných vlaků „Vrchlice“ v případě zpoždění vlaku (posun času odjezdu z hlavního nádraží na 18:35 a 19:35).
- Prodloužení provozu MAD v pátek a sobotu do 23 hodin.
- Znovuzavedení přípoje na vlak R 972 Vysočina ve 21:00 do Prahy během víkendu.
- Změna času odjezdů odpoledních spojů od ČKD.
- Zavedení přehlednějších odjezdových jízdních řádů.
- Zrušení nevyužívaných spojů linek 16 a 17 (v průměru jeden cestující denně).
- Zrušení dvou večerních spojů linky 13 a jednoho spoje linky 11 z provozních důvodů.
Velká změna systému městské autobusové dopravy, jež nastala 14. října, přinesla první výsledky. Mezi nejkontroverznější patřilo víkendové nahrazení obsluhy autobusového stanoviště centrem města (z provozních důvodů není možné obsloužit obě lokality). Nakonec se ukázalo, že to bylo v zájmu většiny cestujících rozhodnutí správné. Počet přepravených lidí během soboty a neděle narostl o 26 procent, což předčilo i naše očekávání. Na jaře bychom ve spolupráci s dopravcem rádi zprovoznili druhou víkendovou linku. Ta by měla obsluhovat i autobusové stanoviště.
Vzhledem k situaci, kdy si cestující i řidiči stále zvykají na revoluční změny ve veřejné dopravě, tedy nové linky, jejich trasování a časy odjezdů, prosíme o trpělivost. Věříme, že časem bude ubývat zpožďování některých spojů i zmatků způsobených neznalostí.
Jsme otevřeni všem Vašim nápadům a připomínkám, které přivítáme na e-mailové adrese mhd@kutnahora.cz.
Na závěr bychom Vás rádi požádali o pomoc s řešením jednoho nešvaru. Dle informací od cestujících ne všichni řidiči poctivě vydávají jízdenky vždy tak, jak by měli. Nejenom že tyto peníze poté chybí např. na zavádění nových autobusových spojů, ale dle přepravních statistik jsou jednotlivé spoje méně využívané. Může se tak stát, že dojde ke zrušení či zkrácení trasy právě Vámi využívaného spoje, protože dle počtu prodaných jízdenek jezdí téměř prázdný. Pakliže se stanete svědky takové situace, stačí na výše uvedenou e-mailovou adresu oznámit datum, čas, číslo linky a zastávku, ze které jste nastupovali. Z těchto informací je možné identifikovat konkrétního řidiče. Děkujeme.
Za pracovní skupinu k veřejné hromadné dopravě
Radim Fedorovič a Vít Šnajdr