Pandemie chod Městského úřadu v Kutné Hoře omezila, ale nezastavila (2)

Nařízení vlády a opatření k zamezení šíření nákazy v době pandemie omezila běžný chod některých agend a přepážkových pracovišť na nejnutnější úkony. Přesto se městskému úřadu podařilo, aby chod jeho jednotlivých odborů byl zachován a veden pokud možno bezkontaktně. V květnovém vydání Kutnohorských listů jsme se zaměřili na činnost odboru sociálních věcí a zdravotnictví, odboru dopravy, územního plánování, ekonomického odboru, nyní přinášíme další.

Chod odboru správy majetku byl zajištěn bezkontaktně

„Práci jsme plánovali tak, aby nebyla krizovými opatřeními výrazně omezena ani v případě prokázání nákazy. Pro komunikaci jsme v maximální možné míře využívali telefonů nebo e-mailů. Projekty nadále realizujeme podle plánu, uskutečnili jsme i prohlídky bytů k pronájmu, samozřejmě za dodržení všech bezpečnostních pravidel. Specifické uplatnění v této době měla také sportovní hala Klimeška. Navíc duben byl pro nás tradičně obdobím finalizace vyúčtování zálohových plateb“, řekla Blanka Maternová, vedoucí odboru správy majetku. Pracovníci odboru využili aktivně nabídky online bezplatných e-learningů zakončených testem a certifikátem. Obnovili tak své znalosti například v problematice zákona o obcích, občanském zákoníku, veřejných zakázkách nebo uzavírání smluv.

Investiční akce pokračovaly i v době pandemie

„Pandemie chod odboru investic neovlivnila. Všechny akce běží, dodavatelé pracují, i když mají problémy s pracovníky z ciziny, jsou-li v karanténě,“ uvedl vedoucí odboru investic Jiří Janál s tím, že zhruba o měsíc se posunul termín dokončení III. etapy výstavby sportovní haly Klimeška a o dva měsíce bylo odloženo dokončení revitalizace parku. Termín dokončení výstavby haly a revitalizace parku je stanoven na konec června 2020.

Živnostenský úřad řešil nové úkoly při vyplácení ošetřovného

„Pracovní činnost našeho odboru se při nouzovém stavu omezila pouze na náplň registračního oddělení. Od začátku vládních nařízení se zastavil výkon kontrolního oddělení,“ konstatoval Radim Kotlář, vedoucí obecního živnostenského úřadu, a navázal: „V souvislosti s novými úkoly, které se týkají určité spolupráce s ministerstvem průmyslu a obchodu při administraci vyplácení ošetřovného pro osoby samostatně výdělečně činné, jsme mnohdy složitě získávali výkladová stanoviska k dané problematice.“ Podle slov Radima Kotláře bylo a je zásadním úkolem i prioritou zabezpečit chod odboru v těchto nových složitějších podmínkách. Aktuální situace se blíží normálu s rouškami na obličeji. Provozní hodiny jsou postupně rozšiřovány. „Předpokládám, že i personální obsazení v brzké době bude stoprocentní. Chtěl bych podotknout a zároveň poděkovat našim klientům za přizpůsobení se provoznímu režimu. Ukázalo se, že my Češi se v krizových situacích chováme slušně a tolerantně,“ dodal Radim Kotlář.

Ani na odboru památkové péče, školství a kultury zásadní problém nenastal

Na odboru památkové péče, školství a kultury byl provoz zajištěn i v době pandemie. „Zásadní problém nenastal, vzhledem k situaci byly posunuty některé termíny,“ uvedl vedoucí odboru Ondřej Seifert s tím, že žádosti o příspěvky z fondu regenerace, které byly komisí zpracovány a schváleny radou města, byly z důvodu posunutí termínu zastupitelstva odsouhlaseny o něco později. „Největší tlak je nyní na obnovení, byť částečné, provozu školských a kulturních zařízení,“ konstatoval začátkem května vedoucí odboru Ondřej Seifert.

Monika Pravdová

 

 

Zavřít menu