Žáci a studenti usedli do křesel zastupitelů, představili projekty ke zlepšení prostředí ve městě a diskutovali o nich

Děti ze základních a středních škol mají příležitost zlepšit veřejný prostor ve městě. Unikátní projekt Institutu H 21 spojuje práci školních parlamentů se školním participativním (sdíleným) rozpočtem. Již druhé zasedání Rady školních parlamentů Kutné Hory složené ze žáků a studentů kutnohorských škol, se konalo 28. února v Rytířském sále Vlašského dvora. Do křesel zastupitelů usedli žáci, studenti, zástupci jednotlivých škol, aby představili projekty, odpovídali na dotazy, o projektech diskutovali a získávali pro ně podporu. Jednání rady školních parlamentů se konalo za účasti místostarosty Víta Šnajdra (Piráti), koordinátorky projektu Dany Vepřkové (ŠANCE) a zástupců Institutu H 21.

„Programem dnešního zasedání bylo zejména rozpoutat debatu týkající se projektů, které měly vzejít z řad studentů, popřípadě nějakým způsobem je sloučit,“ uvedl Petr Franc, předseda Rady školních parlamentů Kutné Hory, student třetího ročníku Gymnázia Jiřího Ortena v Kutné Hoře. Mezi projekty jsou například sdílená knihovna ve veřejném prostoru, knihovnička v autobusu MHD, hřiště pro handicapované, lavička či lampa na solární pohon, fontán na náměstí, ale i instalace Lavičky Václava Havla, pořádání Majálesu a další.

O tom, které dva projekty budou vybrány k realizaci, by měla Rada školních parlamentů Kutné Hory hlasovat na přelomu dubna a května. Realizace dvou vítězných projektů za celkovou částku 150 tisíc korun z městského rozpočtu by se měla uskutečnit ještě v daném školním roce.

„Je to velmi inspirující  a je dobré slyšet, co mladí lidé v našem městě chtějí, jaké mají zájmy. Jsem příjemně překvapen a velmi potěšen jejich aktivitou, kvalitou jejich prezentací, projektů,“ zhodnotil průběh zasedání místostarosta Vít Šnajdr s tím, že samozřejmě některé projekty je potřeba ještě dopracovat. „Jsou velmi reálné, dobře popsané a věřím, že budou ku prospěchu města,“ podotkl místostarosta, kterého zaujal námět knihovničky v autobuse.

Kvalitu prezentací chválila také Helga Hrabincová z institutu H21 který pilotní projekt v Kutné Hoře realizuje. „Prezentace byly velice dobře připravené a i děti ze základních škol věděly, o čem mluví. Mám z toho velikou radost. Projekty jsou realizovatelné. Je vidět, že nad tím děti přemýšlely,“ doplnila s tím, že ji zaujal projekt lavičky a lampy na solární energii od studentů kutnohorské průmyslovky. Ocenila i další nápady. Vybrány budou dva nejlepší, je však reálná naděje, že i některé další projekty dětí najdou uplatnění. „Požádal jsem i o ty projekty, které neprošly školním hlasováním. Mohou pro nás, pro vedení města, být inspirací, co mladí lidé chtějí a vnímají jako své potřeby,“ doplnil Vít Šnajdr.

Monika Pravdová

Další články k tomuto tématu:

Děti ze základních škol budou mít příležitost v rámci unikátního projektu zlepšit veřejný prostor ve městě.

Unikátní projekt umožní dětem přednést své návrhy, co by chtěly zlepšit ve městě, prosadit je a realizovat.

 

 

Zavřít menu